בוני מגיע לעזרה!


בוני מגיע לעזרה!

גור קוקר ספנייל בן 3 חודשים בשם בוני, גם בבית וגם ברחוב במהלך הטיולים נמצא לצד אוליביה-מיי סטיד בת ה-3. הילדה חולה בסוכרת, והגור יכול לזהות לפי ריח גופה שחל שינוי ברמות הסוכר בדם שלה.

הגור הקטן למד לנבוח כל פעם, שהוא מרגיש שרמת סוכר בגוף בעלת הבית בת השלוש שלו יורדת, והיא חייבת לקחת תרופות.

כאשר רמת הסוכר בדם מתקרבת לרמה מסוכנת, בוני מתחיל ליילל בצורה מיוחדת, לקפץ ולנבוח, וכך מזהיר את ג'ודי, אמה של הילדה. ג'ודי מצליחה לתת בזמן לבתה מנה נוספת של אינסולין ולהציל אותה מתרדמת ואף מהמוות.

-  "בוני הוא כלב מדהים", -אומרת ג'ודי בת ה- 24, - "עבור המשפחה שלנו, הוא מתנה שאין לה מחיר.  הגיל שלו מתאים מאוד לאימונים, והוא מצליח בהם!".

ג'ודי היתה צריכה לבדוק את רמות הסוכר בדם בתה 24 פעמים ביום, עד שיום אחד היא ראתה תוכנית על אופן בו בארה"ב מלמדים כלבים את הטכניקה יוצאת הדופן הזו. אך כלב מאומן כזה, עולה לא פחות מ- 12,500 ליש"ט. עבור ג'ודי המחיר היה גבוה מדי, והיא החליטה לנסות לקנות גור וללמד אותו בכוחות עצמה להרגיש את השינויים ברמת הסוכר בדם של בתה.

באינטרנט ג'ודי קראה, שאת רמות הסוכר ניתן לבדוק באמצעות דם, זיעה והפרשות של עור. בכל פעם שהיא נתנה לאוליביה-מיי אינסולין, היא נתנה לגור להריח את העור של הילדה או את טיפת הדם שלה.  בהדרגה, הגור למד להרגיש את זה ללא עזרה של ג'ודי, ולסמן לה כאשר רמות הסוכר בדם מתחילות להתקרב לרמה מסוכנת.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> ילדים ומשפחה >> בוני מגיע לעזרה!