איך שומרים על המשקל בחורף


 

איך שומרים על המשקל בחורף

כל הטיפים לשמירת משקל בעונת חורף 
 
עונת החורף מתאפיינת אצל רבים בדכדוך,רצון לאכול יותר (בעיקר פחמימות) ופחות פעילות גופנית.
קיצור שעות האור במהלך היום גורם לירידה בסרטונין והצורך באכילת פחמימות וממתקים עולה, הקור בחוץ גורם לשהייה רבה יותר בתוך הבית, בשמיכות ומול הטלוויזיה הגורמים לנשנושים ואכילת יתר ולהוצאה אנרגטית פחותה מה שמוביל כמובן לעלייה במשקל.
 
איך שומרים על המשקל בחורף:


 
· בחורף, מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות כמו: שיבולת שועל, אורז מלא, בורגול, פסטה, לחם מחיטה מלאה ועוד, שיעזרו למתן את התנודות ברמת הסוכר ויתרמו לתחושת שובע לטווח ארוך. פחות מומלץ לצרוך פחמימות פשוטות כמו: סוכר, דבש, ריבה, ממתקים וכו' הגורמות לעלייה מהירה ברמת הסוכר בדם אולם גם לירידה מהירה שמביאה שוב לרעב בתוך זמן קצר.
· כדאי להכין מרקים התורמים לתחושת שובע ו"מחממים" את הגוף בימות החורף הקרים, מומלץ להכין מרקים על בסיס ירקות, עוף וקטניות, רצוי להימנע משקדי מרק או קרוטונים העשירים בקלוריות.

· בחורף קיימת ירידה באכילת ירקות טריים וקרים, נחושתן ממליצה להכין תבשילי ירקות חמים.

· רבים נוטים לשתות פחות בחורף, נחושתן מסבירה כי חשוב מאוד להקפיד על שתיית מים לשמירת חילוף חומרים תקין ולמניעת אכילה כשאנו בעצם צמאים. בחורף אפשר לשתות מים חמים עם נענע, פלחי תפוז או לימון, תה צמחים או תה ירוק המחממים את הגוף ולשים לב לכמות הסוכר שמשתמשים להמתקה.

· דברי מאפה חמים כמו פיצות, בורקסים ומאפים מתוקים חביבים על רבים בחורף, יש לזכור כי מזונות אלו עתירי קלוריות ושומן רווי לכן כדאי להעדיף טוסט מלחם מלא עם גבינות עד 5%, אבוקדו, טחינה או כל ממרח אחר.

· פיתרון מצוין ובריא לארוחת בוקר או ערב חמה ומרגיעה- דייסות שיבולת שועל, בורגול, קינואה, אורז מלא וכו' על בסיס מים וחלב בתוספת קינמון הנחשב בעל אפקט מחמם וממתן עלייה ברמות הסוכר בדם.

· לאלו שמתחשק להם מתוק מומלץ לשלב 2-3 פירות יבשים עם מעט אגוזים או שקדים שיעזרו למתן את העלייה ברמות הסוכר .

· פעילות גופנית משחררת אנדרופינים, שומרת על המטבוליזם של הגוף ועל מצב רוח טוב, לכן כדאי להמשיך ולעשות פעילות גופנית גם בחורף, נחושתן ממליצה ללכת לחוגים, לחדר כושר, לצאת להליכה בימים יפים או לעשות ספורט בבית, קפיצה על חבל, קלטות ספורט, כפיפות בטן וכו'.

· החורף הינו הזדמנות מצוינת לבישול ביתי, מחמם ואיכותי יותר, עשיר בוויטמינים ובמינרלים. כדאי לזכור שאחריו מגיע הקיץ ומתחילים להשיל את הבגדים וחבל להישאר עם עודפים בבואנו ללבוש את הבגדים הקצרים ובגדי הים.

 שירה נחושתן, דיאטנית קלינית במרכז הרפואי זיו
 



מקור הכתבה: http://www.medportal.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> איך שומרים על המשקל בחורף