דיאטת כדורי צמר גפן


דיאטת כדורי צמר גפן

דיאטה חדשה, אפנתית אך מסוכנת

חשבתם ש- "ירידה במשקל בעזרת תולעי סרט" – היא הגרועה ביותר שאפשר למצוא בעולם של דיאטות? אתם טועים! אנשים מיואשים שמנסים לרדת במשקל, ממשיכים להמציא דרכים ושיטות חדשות של התעללות בגופם. חידוש דיאטתי - אכילת כדורי צמר גפן טבולים במיץ תפוזים, לימונדה או שייק.

הודעות על זה הופיעו בכל רחבי האינטרנט. צ'אטים, קטעי וידאו ב-YouTube ובלוגים מתארים איך אתם יכולים לרדת במשקל באמצעות דיאטת כדורי צמר גפן. התנועה החלה להתפשט אחרי שדוגמנית בריה מרפי (בתו של אדי מרפי) הודתה שהיא ראתה את הדוגמניות משתמשות בשיטה זו של ירידה במשקל.
-  "שמעתי שאנשים אוכלים כדורי צמר גפן עם מיץ תפוזים. הם טבלו צמר גפן במיץ תפוזים, ולאחר מכן אכלו את הכדור על מנת להרגיש מלאים" – סיפרה מרפי בראיון ב- "בוקר טוב אמריקה".

רעיון של דיאטת כדורי צמר גפן הוא שאתם יכולים להרגיש מלאים אך לא לעלות במשקל. חלק מחסידי הדיאטה אוכלים צמר גפן כל היום. אחרים אוכלים אותם לפני הארוחה כדי לאכול פחות. בבת אחת, אנשים אוכלים חמישה כדורים עם מיץ - ואז הם מרגישים מלאים.

באופן טבעי, המומחים מתחום הרפואה הביעו דאגה רצינית למגמה זו, וכינו אותה "מאוד, מאוד מסוכנת".  ברנדי קוסקי, מנכ"ל אתר הביקורות לדיאטות, אומר שאם אדם אוכל צמר גפן זול אורגני, הדיאטה הזו היא מסוכנת ביותר. רוב כדורי צמר הגפן אינם מכילים צמר גפן - זה סיבי פוליאסטר מולבנים, המכילים כמות גדולה של חומרים כימיים.
-  "הבגדים שלכם גם עשויים מפוליאסטר, לכן כאשר אתם בולעים כדור צמר, תתארו לעצמכם שאתם הרטבתם את החולצה שלכם במיץ תפוזים והתחלתם ללעוס אותה", - אמרה קוסקי לערוץ הטלוויזיה ABC. - "שום דבר טוב לא ייצא מזה, שום דבר!" - היא מזהירה.

ד"ר אובידיו רמודז, רופא ראשי של בית החולים לטיפול באנשים עם הפרעות אכילה בדנבר, הביע דעה דומה. אכילת כדורי צמר גפן מזיקה בדיוק כמו אכילת בדים, כפתורים או מטבעות - הוא אומר. מלבד הסיכון הברור של חנק, אתם גם לא מקבלים מספיק חומרים מזינים, וזה גם יכול להוביל לחסימת מעיים בגלל בזואר.

"הסיבה השכיחה ביותר להופעת הבזוארים היא בליעת חפצים לא ניתנים לעיכול - כגון שיער או סיבים צמחיים רבים" - אומר ד"ר רמדוז. -"כדורי צמר גפן יכולים לגרום לבעיות דומות".
במשך זמן, הם יכולים להצטבר ולגרום לחסימה מלאה של המעי, דבר אשר יכול להוביל למוות.

למרות שרבים חשדו שהדוגמניות אוכלות כדורי צמר גפן, המגמה רק עכשיו הגיעה לנערות הצעירות ברחבי העולם. ב- YouTube  אפשר לראות סרטוני וידאו שצולמו על ידי בנות בגילאים 9 עד 16, בהם הן מראות איך לאכול את הכדורים הללו. לפי לין גרפה, נשיא ומנכ"ל של האגודה הלאומית להפרעות אכילה:
-  "אנחנו לא מדברים רק על בריאות. אנו מדברים כבר על תופעה גדולה ומאוד מסוכנת".

עצוב לראות איך בנות יפות וצעירות מענות את עצמן באמצעים אכזריים וקיצוניים. בואו כולנו נאחל להן להחכים!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> דיאטת כדורי צמר גפן