ספורט יכול למנוע ולרפא כמעט כל מחלה


ספורט יכול למנוע ולרפא כמעט כל מחלה

אם הייתה תרופה, שמרפאה ומונעת מחלות כרוניות שמהן סובלים אנשים רבים, וכל אחד היה יכול לקחת אותה – כמובן שהייתם לוקחים את גלולת הקסם הזו.

אם התרופה הזו הייתה ניתנת בחינם במדינות שמוציאות מיליארדים כל שנה על תרופות מרשם, כאשר אזרח ממוצע בן 80 לוקח כל יום כ- 8 תרופות – זה היה מטורף לגמרי לא לתמוך בחלופה זולה יותר ובטוחה יותר.

ואם הרופאים בכל רחבי העולם לא היו רושמים את התרופה הזו לכל מטופל - זה יכול היה להיחשב לרשלנות רפואית.
היום יש לנו תרופה כזו, והיא חופשית, בטוחה ונגישה בקלות.

לפעילות גופנית יש השפעה חיובית על כל מערכות בגוף. היא יעילה עבור גם מניעה וגם טיפול במחלות. פעילות גופנית יכולה לשפר את הזיכרון והריכוז, להפחית הפרעות שינה, לעזור במקרה של מחלת לב על ידי הפחתת כולסטרול והורדת לחץ דם, והיא גם עוזרת לפתור בעיות מיניות כגון בעיות זיקפה (אימפוטנציה), ומגבירה את החשק המיני. וכל זה הודות לספורט.

מחקרים אלה מצביעים על כך, שאפילו בסרטן, במיוחד סרטן מעי הגס והישנות של סרטן השד – הפעילות הגופנית פועלת כגורם מרתיע.
מחקרים שנעשו לאחרונה של גליקופרוטאין IL- 6 הראו גם שדלקת כללית בגוף, שמלווה כמעט כל מחלה כרונית - מצטמצמת עקב פעילות גופנית סדירה.

מערכת בריאות מקבלת כמות גדולה של כספים בכל שנה. כמה שיותר בדיקות ופרוצדורות מבוצעות ותרופות נרשמות - כך גדל הנטל הכספי שנופל על כולנו. במקביל, הצעדים שננקטים כדי לקדם מניעת מחלות - לא מספיקים. במקום לשלם יותר על טיפולים במחלות מסוימות, אנחנו יכולים למעשה למנוע או להאט את ההתפתחות שלהן.

מישהו אולי עוסק בספורט יותר מדי, אבל החשש האמיתי נובע דווקא מחוסר פעילות גופנית, דבר שהפך למגיפה של זמננו.
אנשים רבים סובלים מעודף משקל ואפילו מהשמנת יתר, ולא רבים משקיעים בתרגילים גופניים את 150 דקות המומלצות בשבוע.

השמנת יתר בדרך כלל מלווה בדברים כמו לחץ דם גבוה, סוכרת ורמות כולסטרול גבוהה.


מה אנחנו יכולים לעשות כדי להניע אותם?

באחד המחקרים אחרונים השתתפו 56 גברים בגיל העמידה שסובלים מהשמנת יתר. זה מטופלים קשים למדי - לגרום להם לשנות את דפוס התנהגות שלהם - קשה מאוד.

המשתתפים חולקו באופן אקראי לשלוש קבוצות: קבוצת ביקורת ושתי קבוצות עם אינטרסים פיננסיים.
 מטרת המחקר הייתה להשיג ירידה במשקל של 7 קילוגרם ב-16 שבועות. קבוצת הביקורת עברה שקילות שבועיות במרווח זמן קבוע ולא קיבלה פיצוי כספי. קבוצה פיננסית אחת קיבלה כל שבוע סכום קבוע של כסף, במקרה והאדם השיג את המטרה בירידה במשקל, והקבוצה השנייה הייתה מבוססת על מערכת לוטו: הם היו יכולים לקבל סכום קטן יותר או גדול יותר בהתבסס על אותו המצב.

בתחילת המחקר, המשתתפים בכל שלוש הקבוצות קיבלו תדריך על פעילות גופנית ותזונה נכונה לשם ירידה במשקל. לאחר 16 שבועות, המשתתפים בקבוצות פיננסיות הורידו יותר מ -7 ק"ג. בקבוצת הביקורת, תוצאות אלו לא היו אצת אף אחד.

אך זה לא היה פתרון לטווח ארוך לבעיה: 4 חודשים לאחר השלמת המחקר, רוב המשתתפים חזרו למשקלם הקודם.
עם זאת, מחקר זה מראה שגם במקרים חמורים ביותר של השמנת יתר אפשר להיעזר בתמריצים הנכונים.

מחקר על הקשר בין המחלות ופעילות גופנית גורם לנו להבין, שאנחנו יכולים לחסוך מיליארדים על ידי עידוד הפעילות. במקום להשקיע את כספנו במערכת הבריאות, היינו יכולים להשקיע אותם בתבונה, כדי לגרום לאנשים לקום מהספות ולעסוק בספורט.

כמובן, אין כל ערובה לכך שאם אתם תעסקו בפעילות גופנית בכל יום, אתם לא תחלו בכלל. בנוסף, ספורט ולא יירפא אתכם מכל המחלות הקיימות.
גנטיקה, מקריות ודברים אחרים ללא ספק משפיעים בצורה משמעותית על הבריאות. עם זאת יותר ויותר ברור שתרופה בשם "אימון" יכולה לעזור למנוע, להקל או לרפא מחלות רבות!

 

 

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> ספורט יכול למנוע ולרפא כמעט כל מחלה