גוגל בשיתוף משרד המדע


 

יריד המדע המקוון הגדול בעולם של גוגל בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה יוצא לדרך

מאת משרד המדע

בני נוער מוזמנים לצלם עצמם מציגים הצעת מחקר ולהעלות לאתר היו-טיוב בין השופטים בתחרות העולמית: כלת פרס נובל פרופ' עדה יונת

חולמים ללכת בדרכם של כלות וחתני פרס נובל במדע כגון פרופ' עדה יונת ופרופ' דן שכטמן? יש לכם רעיון מקורי למחקר? עכשיו ההזדמנות שלכם להציג אותו לעולם! חברת גוגל בשיתוף משרד המדע והטכנולוגיה מקדמים בישראל את הפרויקט העולמי "יריד המדע של גוגל" (Google Science Fair) – יריד המדע המקוון הגדול בעולם. במסגרת הפרויקט, מוזמנים בני נוער בגילאי 13 עד 18 מכל העולם להציע הצעה למחקר מקורי, לצלם עצמם מציגים את ההצעה ולהעלות את הסרטון לאתר מיוחד של הפרויקט באתר הסרטונים הפופולרי YouTube.

מטרת הפרויקט היא ליצור השראה בקרב בני נוער, לעודד צעירים לעסוק במדע בצורה חווייתית, לקדם חדשנות ומקוריות, לחשוף את נפלאות המדע לתלמידים ולהביא להעלאת מספר התלמידים הבוחרים לעסוק בתחום המדעים. במסגרת התחרות מתבקשים בני הנוער לפתח שאלת מחקר והנחות מחקר ולהדגים את הניסוי.
 
בין ההצעות שיעלו לאתר תיערך תחרות שהזוכים לעלות לשלב הגמר יזכו לנסוע למשרדי גוגל בקליפורניה, ולהתמודד על שלושת הפרסים הראשונים שהגבוה בהם 50,000 דולר. בחבר השופטים העולמי של התחרות תהיה גם לראשונה נציגות ישראלית – כלת פרופ' נובל בכימיה פרופ' עדה יונת.
 
התחרות מתקיימת זו השנה השנייה. בשנה שעברה הוגשו כ-7,500 פרויקטים מכל העולם ובמקומות הראשונים זכו שלוש בנות מארה"ב אשר בנוסף לפרס הכספי זכו גם בפגישה אישית עם נשיא ארה"ב ברק אובאמה. ואולם, לתחרות בשנה שעברה כמעט ולא הוגשו הצעות מבני נוער בישראל. לראשונה בתחרות, יוכלו בני הנוער מישראל להעלות הצעות לשלב הראשון בעברית ובערבית.90 הצעות מאזורים שונים בעולם יעלו לשלב חצי הגמר ולשלב הגמר יעלו 15 בני נוער. ניתן להגיש הצעות בקבוצה או לבד.
 
"יש לנו הזדמנות להראות לעולם אילו מוחות מבריקים ומקוריים יש בקרב בני הנוער בישראל " אמר היום שר המדע והטכנולוגיה פרופ' דניאל הרשקוביץ. "אני קורא לבני הנוער לקחת דוגמא מחתן פרס נובל האחרון פרופ' דן שכטמן, להעז ולחשוב מחוץ לקופסא גם אם יהיו אנשים שיגידו לכם לא ייתכן, ולהציג הצעה מקורית. לא תיתכן תחרות עולמית בנושאי מדע ללא נציגות ישראלית", הוסיף.
 
משרד המדע והטכנולוגיה, השותף לקידום הפרויקט בישראל, יקיים עם גוגל סדנאות הכנה לבני נוער ולמורים, ייתן ייעוץ מדעי ויערוך קמפיין לעידוד הגשת הצעות לפרויקט בקרב בני הנוער הישראלים. המשרד בוחן גם אפשרות לערוך תחרות מקומית נושאת פרסים בין המגישים הישראלים לתחרות העולמית.



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> גוגל בשיתוף משרד המדע