למה אנחנו לא ישנים בשקט ושלווה?



למה אנחנו לא ישנים בשקט ושלווה?

רובנו, נתקלים די הרבה בבעיות הקשורות לשינה. הבעיות הנפוצות ביותר – הן נדודי שינה, סיוטים, או שמא חוסר מוחלט של מרכיב משמעותי מתוך שינה.

היחס בין תופעות מסוג זה אצל בני האדם הוא דו משמעי. אך לשווא! האדם נמצא במצב שינה יותר משליש מחייו, וכדי להרגיש טוב, השינה חייבת להיות מושלמת, שכאשר נקום ממנה - נהיה חזקים ורעננים.

בעיית נדודי נחקרת כבר במשך זמן רב, והיא אקטואליות ביותר עבור אנשים בוגרים או קשישים. כדי לפתור בעיות אלו, האנשים בדרך כלל פונים לכדורי שינה. בהתחלה, הכדורים עוזרים, אבל ההתרגלות של הגוף חושפת שוב את הבעיה עצמה.

השיטה של לקיחת הכדורים כרוכה בתלות כימית של האדם במרכיבי התרופה, כאשר התלות הזו דומה להתמכרות לסמים.

אין צורך לגשת ישר לטיפול התרופתי אם נתקלתם בבעיות שינה, כי ההשלכות של צריכת הכדורים הללו יכולות להיות יותר גרועות מבעיות השינה. כדי איכשהו לצמצם את הנטייה לנדודי שינה או לגמרי להיפטר ממנה, אתם צריכים לחפש את הגורם העיקר, את מקור הבעיה.

המומחים הבריטים בדקו את הבעיה של הפרעות שינה. במהלך המחקר, המדענים פיתחו כמה רעיונות, אשר יסייעו להתמודד עם הגורמים להפרעות שינה.

הסיבה הראשונה - זה התהפכויות מצד לצד במיטה. לרוב, המצב נוצר עקב טמפרטורה גבוהה מדי בחדר. על פי הסיבות הרפואיות, טמפרטורת הגוף במהלך היום היא המקסימלית, ובלילה היא יורדת למינימלית. הטמפרטורה הנוחה ביותר עבור שנת לילה טובה היא 18 מעלות.

הסיבה השנייה - זה שינה, המלווה בדיבורים והליכה. זה בא כתוצאה מצריכת סמים או אלכוהול, אך גם יכול להופיע כתוצאה מגורמים תורשתיים. כל הגורמים הללו עלולים לגרום להזיות במהלך שינה, כאשר לא סביר שהאדם עצמו יוכל לדעת האם הוא ישן או לא. מאדם הסובל מבעיה זו אפשר לצפות לכל דבר, אך להזיק – הוא לא יוכל.

הסיבה השלישית – זו תשישות מוגברת, הנובעת מעייפות כרונית. לעתים קרובות, רצון לישון מתגבר על האדם באמצע היום, וחוץ מזה עייפות כרונית יכולה להיות מלווה בעלייה במשקל. במקרים כאלה, חובה לבקר אצל רופא.

כאשר אנו מתארים את הדרכים האפשריות להתמודד עם בעיות שינה, אנו לא ממליצים לכם להגזים עם טיפול עצמי, כי במקרה הזה אנו מנסים להשתלט על הסימפטומים ולא לטפל בשורש הבעיה.

לכן אם נתקלתם בבעיות שינה – רצוי ומומלץ ללכת לרופא כדי להיפטר מהבעיה אחת ולתמיד.


המלצות נוספות לשינת לילה טובה:

-  להימנע משתיית אלכוהול ועישון סיגריות לפני השינה.
-  להימנע משתיית קפה, קולה או אכילת שוקולד לפני השינה.
-  להימנע מאכילת יתר לפני השינה.
-  להימנע מאמבטיה לפני השינה – עדיף לעשות זאת כשעתיים לפני.
-  להימנע מפעילות גופנית לפני השינה – רצוי לעשות ספורט במהלך היום.
-  להימנע משינה ארוכה אחרי הצהריים.
-  לפני השינה רצוי להכין את החדר – שהמיטה תהיה נוחה ונקייה, האוויר צח והאור עמום.
-  מומלץ לקרוא ספר לפני השינה.
-  חשוב לא להתחיל לחשוב על היום שעבר או על הבעיות הצפויות לפני השינה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> למה אנחנו לא ישנים בשקט ושלווה?