ממלכת הבנות


ממלכת הבנות

בסין, יש "ממלכת הבנות" - החברה המטריארכלית האחרונה בעולם.

בסין, קיים שבט מוסו, אשר כבר במשך אלפיים שנה חי על פי עקרונות של מטריארכט – והוא איננו יודע צער.
התנחלות מוסו, ידועה גם בשם "ממלכת הבנות", וממוקמת בחלקו הצפוני של מחוז יונאן, על שפת האגם לוגו, למרגלות ההימלאיה. אוכלוסייה של כ -40,000 אנשים מאמינה בשתי דתות – "דאבה"  (הדת שלהם) ובודהיזם הטיבטי (שהשתלב בדת המקורית שלהם), ויש להם שפה משלהם, שאין בה אפילו מילים שמתארות "אבא" ו- "בעלי".

בכל תחומי חיי השבט שולטות באופן בלעדי הנשים. הרכוש עובר מאם לבת, ואל הבנים מתייחסים כאל דיירים פשוטים בבית. גם כאשר הבנים גדלים ונולדים להם ילדים משלהם – האבות ממשיכים לחיות תחת קורת גג של אמם, בעוד ילדיהם חיים בבתיהן של הנשים ובני משפחותיהן. וכל זה בגלל ששבט מוסו אינו מכיר בנישואים.
לחלופין, זוגות מאוהבים יכולים להיכנס ל- "נישואי אורח", אשר לא מחייבים לשום דבר, ומבטיחים את המשכיות הדורות. בלילה, הצעיר פשוט מגיע לפגישה בביתה של חברתו, ובבוקר הוא עוזב.

"האנשים כאן לא מאמינים בנישואים" - מספרת Chatso, נערה מקומית. - "לזוגות אין רכוש משותף, והם עובדים בנפרד. הם פשוט מבלים את הלילות ביחד. כמו כן, אנו מאמינים גם שאם שני אנשים לא אוהבים יותר אחד את השני, הם צריכים להיפרד בשלום. אז בשביל מה אנחנו צריכים את הנישואים ואת הסכמי הנישואים?"

לחלק מאיתנו, הדברים הללו עלולים להיראות כמשהו פרוע ופרימיטיבי, אך נראה כי לדרך המטריארכלית יש יתרונות. מוסו לא נתקלים בבעיות כמו אונס, אלימות, זנות, ממזרות, פרידות כואבות, חלוקת רכוש, משמורת הילדים...
בנוסף, ממלכת בנות, היא אולי המקום היחיד, שבו לידת בנות זה תענוג אמיתי לכל וסיבה לשמחה. אנשים כאן ממש מאושרים. ולא רק נשים אלא גם גברים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עם ועדה >> ממלכת הבנות