דברים מעניינים על כרס גדולה


דברים מעניינים על כרס גדולה

שומן על הבטן - כולנו רוצים שהוא לא יהיה שם. הוא מסתתר אפילו במקומות בהם לא ניתן לראותו, ומהווה איום גדול על בריאותינו.
אנו מציעים לכם מבחר של עובדות מעניינות על שומן הבטן.


1. שומן הבטן מסוכן יותר משקעי שומן אחרים בגוף.

שכבות "מוגזמות" של השומן באזור הבטן מסוכנות יותר משומן סביב המותניים והישבן. העובדה הוא כי שומן בטני קשור לבעיות בריאותיות רציניות כגון מחלות לב, סוכרת מסוג 2 ושבץ. נטייה גנטית עשויה גם לתרום להופעת משקל עודף וכך ולקבוע מקום בו יתאספו יותר שומנים, אבל אורח חיים לא נכון עלול להחמיר את המצב.


2. "כרס בירה" – זה מיתוס.

המחקרים הראו, שאין קשר ישיר בין צריכת בירה לשומן הבטן. פשוט האלכוהול מגביר את התיאבון באמצעות השפעה על הורמונים המווסתים שובע, ואנשים רוצים לאכול בזמן ששותים, וזה מה שמוסיף הרבה קלוריות נוספות.


3. השומנים המסוכנים ביותר עבור הבטן - שומני טראנס.

אם כי לא הצריכה של מזונות שומניים, אלא עודף קלוריות מוביל לעלייה במשקל, עדיין ישנם שומנים אשר  מזיקים יותר מהאחרים. כך, במחקרים מצאו ששומן טראנס עלול להעלות את שקיעת השומנים באזור הבטן. שומני טראנס נמצאים במזונות כגון: מרגרינה, מאפים, עוגיות וקרקרים, כמו גם במזון מהיר.


4. לגברים יש יותר נטייה "לאגור" שומן באזור הבטן.

באופן כללי, לגברים יש יותר שומן שמצטבר באזור הבטן מאשר אצל נשים, בשל הבדלים הורמונליים. עד גיל 40, רוב השומן אצל הנשים מצטבר באזור הירכיים והישבן. אבל אחרי גיל 40, כאשר רמות האסטרוגן יורדות, הנשים מתחילות לצבור שומן באזור הבטן.


5. לעשות תרגילי בטן – זה לא יעזור להפחית שומן הבטן.

כל תרגילי הבטן – מחזקים את שרירי הבטן ועוזרים לשרוף שומנים – אך לא בהכרח באזור הבטן. במילים אחרות, פעילות גופנית ממוקדת לא מפחיתה את כמות השומן רק בבטן. הדרך היחידה להיפטר מהשומן בבטן או כל שמן אחר - היא לאכול נכון ולעשות פעילות גופנית כגון: פעילות אירובית, שחייה, רכיבה על אופניים, ריצה וטניס.


6. אצל אנשים רזים, הוא גם קיים.

לרוב, אם יש לכם משקל בריא, אז יש לכם גם רמה בריאה של שומן הבטן. אבל יש אנשים שלמרות הרזון, יכולים להיות בעלי תכולה גבוהה של שומן בטן, או שומן אשר מצטבר סביב האיברים העיקריים. לאנשים עם נטייה גנטית כזו, יכולים להיות גם רמות גבוהות של כולסטרול וסוכר בדם. אורח חיים לא פעיל יכול לגרום לכך, שאדם רזה יתחיל לצבור שומן באזור הבטן.

7. הדרך הטובה ביותר להיפטר משומן הבטן.

רוב המחקרים מראים, שהגבלת הקלוריות בתזונה, יכולה לעזור לכם לאבד שומן גוף עודף. אתם צריכים לכלול ירקות בתזונה, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן, בשר לא שומני, דגים, ביצים ועופות. זה הבסיס לתזונה, אשר תאפשר לכם לקבל את כל החומרים המזינים וגם תקטין את גודל המותניים שלכם. בנוסף, המומחים ממליצים על פעילות גופנית של חצי שעה עד שעה על בסיס קבוע.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> דברים מעניינים על כרס גדולה