5S - iPhone


5S - iPhone

הטלפון החכם עם מעבד 64 ביט עם חיישן ביומטרי הראשון בעולם

היום אפל התחילה באופן קצת איטי את המצגת, וקודם כל הציגה את ה- iPhone 5c. רובנו כבר ידענו איך הוא ייראה, והתברר שמבפנים הוא יהיה העתק כמעט זהה של ה-iPhone 5.
אבל כאשר פיל שילר התחיל לדבר על 5S -iPhone, חזר הקסם של אפל לאולם. לכל הפחות, אנשי מקצוע חשו בו! אנו ננסה לספק לכם את המידע באופן פופולרי. מוצר הדגל החדש הוא באמת אבן דרך לא רק לחברה, אלא לתעשייה כולה. אחרי הכל, זה טלפון חכם הראשון עם מעבד מלא 64 ביט. ולא כל כך מזמן, העבירו ל- 64 ביט את מחשבי המק...


זהב !
את ההכרזה על ה-iPhone 5S שילר התחיל לא מהטכנולוגיה, אלא מהעיצוב. בסך הכל, שום דבר לא השתנה - אותו האלומיניום בעובי של 7.6 מ"מ בלבד, אותו משקל של 112 גר'... אך חידוש אחד אכן קיים. כמו במקרה עם העיצוב של האייפון C5 – ידענו על כך מראש – מדובר במודל בצבע זהב.

הצבע של הדגם נקרא "זהב", והדגם הכסוף נקרא "כסף". והדגם השחור הפך ל- "אפור". טוב, אולי אפל באמת שינו את צבעו לקצת בהיר יותר... גם לפני כן הוא לא היה ממש שחור.

שמועות על כך שדגם הזהב יקבל 128 GB של זכרון פלאש – לא היו נכונות. הנפח המקסימאלי של שטח דיסק - 64 GB, כמו באייפון 5. אבל על המאפיינים הטכניים כדאי לדבר בפירוט, שכן אפל שוב חוללה מהפכה, והכניסה למארז מיניאטורי עצמה מדהימה בסטנדרטים המודרניים.


כמעט כמו מחשב אמיתי!
היום אנו עדים לחילופים של הדור השלישי של אייפון, כאשר מבחוץ המכשיר נשאר כמעט זהה, אך מבפנים הכל אצלו שונה. כך היה גם עם כל האייפונים שיצאו עד כה. ההבדל היחיד הוא שהעדכון של היום יכול להיחשב בצדק לגדול ביותר - מהפכה טכנולוגית בתחום הסלולרי, או לפחות בתחום מעבדים ניידים.

5S -iPhone מבוסס על מערכת על שבב (SoC) של אפל A7, המכילה את הליבה החישובית עם ארכיטקטורה של 64 סיביות. כדי להדגיש את החשיבות של זה, אנו נוסיף ששום טלפון חכם נוכחי הוא לא 64 ביט, וזה כוללל את Samsung Galaxy Note 3. במקרה זה, ארכיטקטורה של 64 סיביות מספקת יתרונות במונחים של יעילות העבודה פי 2.

אך יש מלכוד -תוכנה צריכה לתמוך בארכיטקטורה זו כדי להשתמש בה בצורה יעילה, אבל תהיה גם התאמה מלאה עם יישומים של 32 ביט – הם פשוט לא ישתמשו בכל 100 האחוז של היכולת.

iOS 7 תומכת באופן מלא בארכיטקטורה של 64 ביט ובכל היישומים הניידים של המותג. ומפתחים יצטרכו כבר להתאים את התוכנות שלהם, ולכבוד זה הוסיפו ב- Xcode ספריות מתאימות.

את המחשבים שלהם, אפל התחילו להעביר לארכיטקטורה של 64 ביט עוד בשנת 2009 עם שחרורו של Mac OS X 10.6 Snow Leopard . עכשיו הגיע זמנם של הטלפונים החכמים, ואנו יכולים לומר בבטחה שהאייפון 5S – זה מחשב אמיתי אשר נכנס בכף היד.

אפל לא מספרת עדיין על מספר הליבות, כמו גם על המודל של המאיץ הגרפי (GPU), אבל אנחנו יודעים שהוא תומך ב- OpenGL ES 3.0. אגב, Google Nexus 7 החדש תומך גם בטכנולוגיה זו, אשר תהפוך את המשחקים ליותר יפים ומלאים. המשחק הראשון עבור iOS, שישתמש בעוצמה מלאה של אפל 7A יהיה "אינפיניטי בלייד 3", אבל זה כבר סיפור אחר, לכן אנחנו נחזור לטכנולוגיה.

לסיום השיחה על המעבד, אנו רוצים להסב את תשומת לכם לעובדה שיש לו יותר ממיליארד טרנזיסטורים – שזה הרבה מאוד לשבב נייד – מה שמצביע על המורכבות של השבב. מליארד טרנזיסטורים אלה ארוזים בתוך שטח זעיר של שבב 102mm2, אשר מותקן בתוך הטלפון החכם - מדהים!

מישהו ייזכר גם במספרים הפרועים שהוצגו מהצגת – ויגידו שהמעבד החדש הוא מהיר יותר פי 40, ומערכת הוידאו החדשה מהירה פי 56 – אך זו השוואה עם מודל האייפון המקורי של שנת 2007. מאז הטכנולוגיה הסלולרית עשתה צעד גדול מאוד .


מעבד נפרד לספורט
בנוסף לאפל A7, באייפון החדש יש מעבד נוסף שנקרא Coprocessor M7. שבב זה לקח על עצמו עיבוד של כל נתוני התאוצה, ג'ירוסקופ ומצפן, והוא עוקב אחר המדדים כל הזמן! כך האייפון הופך לעוזר מלא בספורט!

כעת, במקרים מסוימים, הוא יוכל להחליף את האביזרים כמו Jawbone Up או Nike+ Fuelband. אגב, נייקי היו הראשונים שתמכו ב- M7 והכינו את היישום נייקי + Motion: יישום העוקב אחר פעילות גופנית, סופר קלוריות ואפילו משתלב עם מרכז המשחקים.

למפתחים אחרים גם יש גישה לנתונים של M7  והם יכולים להשתמש בהם ביישומים שלהם. בשביל זה, ב- iOS 7 נוצר CoreMotion -API. כלומר, נייקי + Motion - זו רק ההתחלה. בעתיד, אנו יכולים לצפות למוצרים אחרים להרחבת היכולות הספורטיביות של 5S iPhone.


המצלמה החדשה והפלאש הייחודי
במבט הראשון, מודול המצלמה ב- 5S -iPhone לא השתנה הרבה, אך למעשה אין זה כך. כן, יש עדיין 8 מגה פיקסל, אבל הגודל של כל פיקסל הוא גדול יותר מבחיישן של אייפון 5. משמעות הדבר היא שהחיישן יכול לקלוט יותר אור ולצלם תמונות באיכות גבוהה באור סביבה נמוך.

בנוסף, הצמצם של העדשה גם עלה – וזה אומר שגם כאן כניסת האור היא גדולה יותר. פיל שילר אמר, שהאזור הפעיל של החיישן הוא גדל ב- 15%, והרגישות ב- 33 %. וזה לא השיפור היחיד.

במהלך הצילום, מודול הצילום של האייפון ותוכנה מסובכת, מודדים באופן אוטומטי את הפרמטרים ב- 15 אזורים, ובהתאם לתנאים המשתנים מתאימים את החשיפה ועוד מספר אינדיקטורים בזמן אמת ישיר בזמן צילום. זה מאוד חשוב, למשל, לצילום פנורמה. בנוסף, מצולמות כמה תמונות שנבחרות ומורכבות, וכתוצאה מכך אנו מקבלים תמונה די מרשימה, גם בתנאי צילום גרועים! אך זה עדיין בתאוריה, ומה יהיה במציאות – אנו עוד נראה.

על אותו העיקרון בנוי גם מנגנון ייצוב התמונה – מצולמות כמה תמונות בבת אחת והתוכנה בוחרת באופן אוטומטי את החדה ביותר.

במצב של צילום סדרתי – המכשיר מסוגל לעשות עד 10 פריימים בשנייה, והמערכת עצמה גם מנסה לבחור את הטובים ביותר באופן אוטומטי .

שמועות על פלאש LED כפול היו נכונות, אבל הם לא גילו את היתרונות העיקריים שלו. במודול משתמשים בשתי נוריות: אחת מדליקה אור לבן וצונן, ושנייה – אור צהוב וחם. האור שלהם משתלב ומאפשר בלנס נכון פחות או יותר של הלבן במהלך הצילום עם פלאש. תוכלו לשכוח מפנים לבנות וצהובות של זומבים בתמונות. לפניכם סרטון מצחיק בנושא:

עוד פריט מרשים של החידוש - Slomo -Video. הטלפון מסוגל להקליט ברזולוציה של 720p ותדירות של 120 פריימים בשנייה. כלומר, אתם יכולים לקבל ווידאו עם האטה פי 4. כך תוכלו לצלם בהילוך איטי טריק מגניב על האופניים או ריקוד מרהיב.

חיישן ביומטרי. אתם יכולים לשכוח מהסיסמאות המשעממות.
כן, חברים, אפל אכן שילבו חיישן ביומטרי בטלפון החכם שלהם! השמועות התבררו כנכונות שוב.

הוא מותקן בלחצן "HOME", ועכשיו האלמנט הזה מכוסה לא בפלסטיק אלא בזכוכית ספיר. החיישן עצמו נקרא Touch ID. העובי שלו הוא רק 170 מיקרון (עובי ממוצע של שערת אדם - 75 מיקרון) ורזולוציה - 500 ppi, והוא קורא את טביעת האצבע מתחת לשכבה העליונה של האפידרמיס, כדי להשיג דיוק גבוה בזיהוי. סביב הכפתור נמצא טבעת פלדה, שהוא גם חיישן שמפעיל את האלמנט במגע.

החיישן הביומטרי פועל כצפוי – הוא יכול לשמש לביטול הנעילה בטלפון.
בנוסף, Touch ID משמש לאימות הזהות ברכישות ב-iTunes ו- App Store , וזה גם נוח.


מתי?
את ההזמנות מראש של שני הדגמים של אייפון יתחילו לקבל ב- 13 בספטמבר, והמשלוחים הראשונים מתוכננים ל- 20 בספטמבר, אך לא בכל המדינות. הראשונים שיוכלו ליהנות מהמכשירים הם תושבי ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, סין, יפן, צרפת, גרמניה, סינגפור ובריטניה. אצלנו הם צפויים לקראת סוף השנה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )