האם השוקולד בריא?



האם השוקולד בריא?

השוקולד בריא בשבילנו, אם אנו בוחרים את הסוג הנכון!


האם שוקולד בריא עבורנו? אנחנו נהנים ממנו כבר במשך כמעט 3000 שנים, וכן, הוא באמת בעל תכונות שימושיות. אבל מה שאתם צריכים לדעת, זה שלא לכל סוגי השוקולד יש את אותן התכונות!

שוקולד מריר, הוא בריא יותר מעמיתיו האחרים בתכונותיו. הוא הכי מקורב לפולי קקאו הטבעיים, וכולנו יודעים שכמה שיותר טבעי – כך יותר טוב. שוקולד חלב, שוקולד לבן ומוצרים בטעם שוקולד – מעובדים במידה הרבה יותר גדולה מאשר שוקולד מריר, וסביר להניח שהם יכולים להכיל רכיבים שלא כל כך בריאים.

סופגניות שוקולד, ממתקים (אלא אם כן הם עשויים משוקולד מריר ללא תוספות), עוגות שוקולד, גלידות שוקולד ושאר מוצרים מעובדים - לא סביר שיביאו לכם תעלת רבה. אבל שוקולד מריר – יכול להביא.

כך, לפני שאנחנו נוכל לענות על השאלה "האם השוקולד בריא?", נספר על כמה תכונות חיוביות שלו:

1. שיפור של פעילות הלב - חתיכה קטנה של שוקולד מריר בכל יום, יכולה להוריד את הסיכון למחלות לב. על פי מחקר איטלקי שפורסם ב "Journal of Nutrition", החוקרים מצאו כי 6.7 גרם של שוקולד ביום, עשויים להפחית את התהליכים הדלקתיים אשר מובילים למחלות לב.

2. הקטנת הסיכון לסוכרת - מחקר איטלקי נוסף (אולי האיטלקים אוהבים במיוחד שוקולד), שפורסם ב- "American Journal of Clinical Nutrition" הראה, שצריכה קצרה של שוקולד מריר מובילה לרגישות מוגברת לאינסולין. משתתפי המחקר אכלו כמות בינונית של שוקולד מריר בכל יום במשך עשרה ימים, והחוקרים מצאו, שהיכולת שלהם להתנגד לאינסולין ירדה בכמחצית.

3. שיפור בריאות העור - שוקולד מריר יכול להגביר את זרימת הדם בעור וברקמות תת עוריות, ואפילו להגדיל את הלחלוח שלו - כך עולה ממחקר שפורסם בשנת 2006 ב- "Journal of Nutrition". משתתפי המחקר העידו על ירידה בנזקי השמש והפחתה בחספוס העור, לעומת קבוצת ביקורת שלא אכלה שוקולד.

4. הפחתת הסיכון לשבץ - חוקרים שוודים מצאו, שלנשים שצורכות יותר שוקולד (כשתי חפיסות בשבוע) יש 20 אחוז פחות סיכוי לשבץ. למרות שהמחקר עצמו היה מעורר השראה, המדענים מזהירים שאת אותו האפקט ניתן להשיג על ידי שימוש במינונים גבוהים של חומרים נוגדי חמצון, ולא ממליצים להוסיף לתזונה שלכם 2 חפיסות שוקולד בשבוע.

5. שוקולד משפר את מצב הרוח! אנו יודעים זאת גם ללא המדענים, אך בכל זאת המחקרים מאשרים את מה שאנו גם כך יודעים - לאוהבי השוקולד המריר יש רמות נמוכות יותר של הורמוני לחץ בגוף.

כדי לקבל שוקולד מריר מתוק וטעים, מעבדים את פולי הקקאו בין היתר עם שומנים וסוכרים. לכן, למרות כל התכונות הטובות של שוקולד, המתינות היא עדיין הכרחית. חתיכה או 2 חתיכות קטנות של שוקולד מריר באיכות גבוהה כל יום, יספיקו כדי לקבל את כל היתרונות של השוקולד, במקרה והתזונה שלכם גם כן בריאה. 


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אוכל >> האם השוקולד בריא?