התמזל מזלו של מחוסר בית


התמזל מזלו של מחוסר בית

איש מחוסר בית קנה בכסף האחרון כרטיס לוטו וזכה ב- $2,790,000

הוא באמת היה זקוק לכסף...
גבר בן 55 מהונגריה, בשם לאזלו אדרשק, תוך לילה אחד עבר את כל הדרך מנווד עני למליונר. לאחרונה, הוא קנה כרטיס לוטו, בתקווה שיהיה לו קצת מזל, והוא אפילו לא ציפה לזכות בפרס הגדול.

לאזלו עבד בתיקון מכונות חקלאיות, ובזבז את כל הכסף אשר הרוויח על שתיית אלכוהול. במילים פשוטות, אדרשק היה אלכוהוליסט. הוא חי את החיים הטיפוסיים של אלכוהוליסט וחשב שזה בסדר.

בסופו של דבר, אחיו ואחיותיו החליטו שנמאס להם מכל זה, וביקשו מהאם לגרש את אחיהם הצעיר מהבית – כך אדרשק מצא את עצמו ברחוב. זה קרה בשנת 1989. הוא אף ניסה לתלות את עצמו, אבל החבל נקרע, ולאזלו בסופו של דבר איבד את אחת מרגליו. אבל אפילו זה לא עצר אותו - הוא המשיך להאשים במה שקורה כל אחד מלבד עצמו. בשנת 1991, הוא נרשום כחסר בית.

בשנת 1995, הוא אפילו לא הצליח לחזור הביתה ליום האם, כי הוא היה עד כדי כך שיכור - למרות שהוא מעולם לא החמיץ את החג הזה. בסוף החודש הוא נרשם לטיפול באלכוהוליזם - כך חייו מאוד לאט, אבל התחילו להשתפר.

בשנת 1999, הוא פגש את כלתו לעתיד – אניקו, והכיר ביניהם עובד סוציאלי. לקח לאדרשק 5 שנים להיגמל מאלכוהוליזם. במהלך תקופה זו, בני הזוג נישאו, אבל בקושי היו מצליחים להתקיים.

באותו לילה, כאשר אדרשק קנה את הכרטיס, הוא הלך לטיפול באלכוהוליזם בבודפשט. הוא ניחש את ששת המספרים בכרטיס, והמוכרת הזכירה לו שיש צורך לבחור את השביעי. הוא בחר 24, בזמן שהוא חושב שזה לא משנה, והמספר הזה היה המספר המנצח. המספר הזה שנבחר באופן אקראי - שינה את חייו.

על פי לאזלו, הוא כבר לא צריך להילחם על חייו ולנסות לשלם את כל החובות, כאשר הוא יוצר חובות עוד יותר גדולים כדי לעשות זאת – וכך ללא הפסקה. עכשיו הוא קנה בית והוא מתכנן טיול לאיטליה. אבל הוא החליט שהוא לא ייתן לכסף לשנות אותו יותר מדי - הוא הפך להיות עשיר, אך לא הפך להיות אדם אחר.

 


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> התמזל מזלו של מחוסר בית