"סטאר-קראפט" בחזית החינוכית


"סטאר-קראפט" בחזית החינוכית

מאת אוניברסיטת חיפה

למרות הדימוי הלא חינוכי שיצא להם, בבית הספר לניהול ומרכז שגיא לחקר האינטרנט באוניברסיטת חיפה מאמינים בכל זאת בכוח החינוכי של משחקי מחשב, גם אלה "הרגילים" שבהם צריך להשמיד את החייזרים "משחקי מחשב הם הז'אנר של העתיד", אמר ראש מרכז שגיא לחקר האינטרנט פרופ' שיזף רפאלי

לא פעם מאשימים את משחקי המחשב שהם משחיתים את הנוער, עוסקים יותר מידי בתכנים אלימים או סתם מבזבזים את הזמן שלהם, אבל כ-100 בני הנוער שהגיעו אתמול (יום ג'), ביום האינטרנט הבינלאומי, ליום העיון החוויתי באוניברסיטת חיפה למדו שמשחקי המחשב ה"רגילים" דוגמת "סטארקרפט", "אלפה-סנטורי" או "ENERCITIES" יכולים להיות גם חינוכיים.


 
את יום העיון החוויתי, שכלל הרצאות ובעיקר – התנסות במשחקים עצמם – אירגן בית הספר לניהול של אוניברסיטת חיפה ומרכז שגיא לחקר האינטנרט והשתתפו בו כמאה בני נוער בכיתות י'-י"ב מבתי ספר באיזור חיפה. כאמור, בניגוד למשחקים שתוכננו מראש כחינוכיים, או משחקים שאמורים לדמות סביבה עסקית, בדומה למשחקים שמועברים למנהלים במסגרת "משחקי המנהלים" של בית הספר לניהול, המטרה של יום העיון היה להראות לבני הנוער כיצד משחקים "רגילים" טומנים בחובם ערכים חינוכיים כמו פיתוח חשיבה אנליטית, רכישת כישורים מעשיים ועוד.
 
לאחר הסבר קצר – למי שהיה צריך – לגבי המשחקים המוצגים, החלו בני הנוער לשחק בהתלהבות. תוך דקות הם כבר שקעו בניסיונות לנהל עיר, להקים קולוניה בחלל או סתם להשתלט על כוכב עוין ונראה שהמסרים החינוכיים שניסו להטמיע בהם נשכחו מזמן. "ברור שזה מלמד, זה אסטרטגיה", הסביר אייל, תלמיד בן 15.5. "אתה לומד איך להתמודד עם מצבים, איך לחלק את המשאבים שלך. בסופו של דבר זה מצבים שאתה נתקל בהם בחיים האמיתיים".
 
"מסתבר שלמדנו תמיד, עכשיו אנחנו גם יודעים מה למדנו", חיזק אותו עומרי, שישב בצד השני של השולחן ונלחם באייל.
 
ראש מרכז שגיא לחקר האינטרנט ואחד ממארגני היום פרופ' שיזף רפאלי בחר ללכת עד פול מקרטני, שכבר הודיע כי הוא עומל על כתיבת מוזיקה למשחק מחשב חדש, כדי להסביר מה הקשר בין ה"ביטלס", משחקי מחשב והעתיד. "אמנם פול מקרטני כבר בן 70 ואמנם הוא מתחרה עכשיו ברינגו סטאר במקום לשתף איתו פעולה, אבל ברור למה קטע המוזיקה הבא שלו יהיה מוזיקת רקע למשחקי מחשב. מקרטני של 'YESTERDAY' מבין את ה-TOMORROW. משחקי המחשב הם הז'אנר של העתיד: גם לפנאי, גם לניהול, גם ללימוד או הכשרה וגם לפוליטיקה מקצועית", סיכם.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> מחשבים וטכנולוגיה >> "סטאר-קראפט" בחזית החינוכית