מזונות שיעזרו לכם לשרוף שומן


מזונות שיעזרו לכם לשרוף שומן

כפי שאתם יודעים, כדי להיראות ולהרגיש טוב - קודם כל צריך להיפרד מקילוגרמים מיותרים. מספר עצום של דיאטות שונות מציע לנו דרכים להתמודד עם עודף משקל, והן דורשות מאמצים אדירים ומאיימות על הארנקים שלנו.
האם יש תרופת פלא שתוכל להוביל אותנו להרמוניה ללא הקורבנות הקשים? למרבה הצער, האמרה המפורסמת "יופי דורש הקרבה" - עדיין לא בוטלה, וללא פעילות גופנית לא תוכלו להרזות בדרך יעילה ובריאה.

אבל המדע אינו עומד על מקום, והמדענים מגלים יותר ויותר שיטות חדשות למלחמה בהשמנת יתר. דרך אחת לרדת במשקל היא לאכול מזונות ששורפים שומן.


1. מוצרי חלב.

מוצרי חלב, חוץ מחלב עצמו – מגדילים בגוף את רמות ההורמון קלציטריול, שגורם לתאים לשרוף שומן. מוצרי חלב דלי שומן - יוגורט, אשל, גבינת קוטג', וכדומה - על פי המומחים, יעזרו לכם לרדת במשקל ולהפחית את מספר השומנים הנספגים.


2. ג'ינג'ר.

הג'ינג'ר שייך למוצרים "מחממים". הוא מעודד את פעילות הקיבה ומאיץ את חילוף החומרים. בשל תכולה הגבוהה של שמן אתרי, ג'ינג'ר משפר את חילוף החומרים, וזה תורם לשרפה מהירה של תאי השומן. חוץ מזה, ג'ינג'ר משפר את מצב העור והופך אותנו לצעירים יותר.


3. כרוב.

כרוב, כרובית, ברוקולי – הם העוזרים הקבועים במאבק נגד משקל עודף. כרוב רגיל עובד כמברשת בגוף – הוא מנקה ממנו את הפסולת. ברוקולי – הוא מאגר של ויטמינים ומינרלים. אחד העיקריים - אינדול-3-קרבינול, אשר מנרמל את חילופי האסטרוגן - הורמוני המין הנשיים. כרובית נמצאת במקום השני אחרי ברוקולי בתוכן של הוויטמינים. כרוב – הוא מוצר דל קלוריות, כך שאפשר לאכול אותו ללא הגבלות.


4. מלפפונים.

מלפפונים – הם כלי יעיל לירידה במשקל. מומלץ לא לקלף את המלפפון, כי בקליפה נמצאים רוב הוויטמינים והמינרלים. למלפפונים יש השפעה משתנת ומשלשלת, לכו אפשר להגיד שהם מוצר הכרחי לאכילה אצל אנשים המתמודדים עם משקל עודף.


5. קינמון.

תבלין זה נמצא בשימוש במאבק נגד משקל עודף רק בתקופה האחרונה, אבל הוא כבר הוכיח את עצמו ככלי מצוין לשריפת שומן. קינמון מוריד את רמות הסוכר בדם. ניתן להוסיף קינמון לתה שלכם, לקפה, ליוגורט, ואם תשתו משקה קינמון (חצי כפית של קינמון בכוס עם מים רותחים, עם הוספת כפית דבש) – תראו איך השומן פשוט מתמוסס.


6. אשכוליות.

דיאטת אשכוליות - זה לא מיתוס. חוקרים מ-Scripps Clinic מצאו שאלה שאכלו חצי אשכולית ביום במשך 12 שבועות - איבדו בממוצע 1.5 ק"ג. המאפיינים הייחודיים של פרי הדר המלא בוויטמין C – מפחיתים את רמות האינסולין, דבר אשר מעודד את הירידה במשקל. פרי מדהים זה הוא "רוצח השומנים" הפעיל ביותר בגוף. יש לו השפעה חזקה על הפרשת המרה, דבר אשר תורם לפירוק של שומנים שמגיעים לגוף שלנו עם האוכל. אבל יש לזכור שאשכולית צריכים לאכול בלי קילוף הקרום הפנימי המר, משום שהוא זה שמכיל את החומר ששורף שומן.


7. תה ירוק.

"מחסל שומן" חזק במיוחד – הוא התה הירוק. מחקרים מראים שתה ירוק ממריץ את חילוף החומרים ועוזר לרדת במשקל. תה זה משפר את מצב הרוח, הוא בעל תכונות אנטי-סרטניות ומסייע במניעת מחלות לב. הוא מכיל כמויות גדולות של קפאין טבעי, אשר מאיץ את חילוף החומרים בגוף ב- 15-20%. תה ירוק שוטף מהגוף לא רק את השומן התת עורי, אלא גם את השומן המסוכן - השומן הפנימי. שתייה של 3 כוסות תה ירוק ביום תעזור לרדת במשקל לכל אדם.


8. מים.

מחקר חדש מצביע על כך שהמים מאיצים את הירידה במשקל. חוקרים גרמניים מצאו ששתייה של 500 גרם של מים ביום ממריצה את מהירות שריפת הקלוריות ב- 30%. מים הם גם אמצעי טבעי לדיכוי תיאבון, והם שוטפים את המלח והרעלים מהגוף. תשתו הרבה מים, ותוכלו להימנע מטעות של בלבול בין צמא לרעב.


9. פטל.

פטל - מכיל אנזימי פירות המקדמים את פירוק השומנים. אכילת חצי כוס פטל חצי שעה לפני הארוחה – תעזור לבטן שלכם להתמודד עם חגיגת השפע. פטל מאיץ את חילוף החומרים. בנוסף ב- 100 גרם של פטל יש רק 44 קלוריות.


10. חרדל.

החרדל מגרה את הפרשת מיצי הקיבה ומשפר את התפקוד של מערכת העיכול.


11. תפוזים.

מי אמר שמזונות ששורפים שומן – זה משהו משעמם וחסר טעם? תפוז אחד מכיל רק 70 – 90 קלוריות, ותחושת השובע לאחר אכילתו נשארת כ- 4 שעות.


12. שקדים.

רק 40% מהשומן הכלול בשקדים - מתעכל. 60% הנותרים יוצאים מהגוף, מבלי לעבור את העיכול והספיגה. כלומר, שקדים משביעים אך לא משאירים מאחור קלוריות בלתי רצויות. 


13. חזרת.

אנזימים המצויים בחזרת, מעודדים את שריפת השומנים. תוסיפו חזרת למנות של דגים ובשר.


14. שעועית.

קטניות – הן מקור לחלבון צמחי, שנחוץ כל כך לגוף שלנו. החלבון עצמו ממריץ את חילוף החומרים, מה שנותן לו את היכולת לשרוף תאי שומן בקלות. במילים אחרות, כדי לעכל מזונות חלבונים, הגוף מבזבז הרבה אנרגיה, אשר נלקחת ממאגר השומן.


15. חלב קוקוס.

חלב קוקוס מכיל שומנים שגורמים לחילוף החומרים שלכם לעבוד מהר יותר.


16. אננס.

אננס מכיל אנזים - ברומלין, שעד לאחרונה נחשב לשורף שומנים פעיל, והתפרסם ככלי מצוין למלחמה במשקל עודף. לרוע המזל, המדענים מצאו שבחשיפה למיצי הקיבה, הוא מאבד את התכונות שלו. ובכל זאת, אננס מסייע לשיפור העיכול ומפחית את תחושת הרעב.


17. פפאיה.

פפאיה - מכילה אנזימים המשפיעים על שומנים ומפצלים את החלבונים. עם זאת, לא צריך לעשות דיאטת פפאיה - כי האנזימים מאבדים את תכונותיהם לאחר 2-3 שעות מרגע כניסתם לגוף. כדי להשיג את האפקט הרצוי, פפאיה יש לצרוך מייד לפני הארוחה, במהלך ארוחה או מייד אחריה.


18. יין אדום.

יין אדום – מכיל רזברטרול - המרכיב הפעיל אשר מגרה את הפרשת החלבון שחוסם את הרצפטורים בתאי השומן. רזברטרול מקדם את פירוק השומנים ומאט היווצרות של משקעי שומן חדשים. מרכיב יוצא דופן זה הוא חלק מהקליפה של הענבים ושל יין לבן, אבל במוצרים אלה הוא מתחמצן במהירות והופך להיות פחות יעיל. יין אדום – הוא מקור ייחודי לשריפת שומן, אך צריך לא להגזים בצריכתו – הרי זה עדיין אלכוהול. חצי כוס יין אדום ביום תספק לכם את ההשפעה החיובית על הגוף.


19. תפוחים ואגסים.

נשים שסובלות מעודף משקל ובזמן דיאטה אכלו כ-3 תפוחים או אגסים קטנים ביום – ירדו במשקל מהר יותר מאלו שלא הוסיפו פירות לתזונה שלהן. זוהי המסקנה אליה הגיעו חוקרים מאוניברסיטת ריו דה ז'נרו. אלו שאכלו ירקות, באופן כללי צרכו פחות קלוריות. לכן, בפעם הבאה שבא לכם משהו מתוק – תאכלו תפוח או אגס.


20. דייסת שיבולת שועל

זהו מקור מצוין לסיבים מסיסים (7 גרם למנה של 2 כוסות). היא נותנת תחושה של שובע ואנרגיה הדרושה לפעילות גופנית.


מוצרים ששורפים שומנים – הם העוזרים הנאמנים שלנו במאבק נגד השמנת יתר, אך אל לנו לשכוח ששום מוצר מזון אחד לא יעזור לנו להיפטר מעודף משקל ללא תזונה מאוזנת ופעילות גופנית.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> דיאטה >> מזונות שיעזרו לכם לשרוף שומן