פארק פרחים אוטופיה


 

פארק פרחים אוטופיה

פארק פרחים אוטופיה הוא למעשה פארק בוטני בעיקרו ובמרכזו חממה ענקית ובה שוררים תנאים המדמים יער גשם, תנאי חום גבוה ואחיד ולחות גבוה. תנאים אלה מאפשרים את גידולם של שלל צמחים האופייניים לאקלים זה כשגולת הכותרת היא הסחלבים המרהיבים הנחשבים לאצילים שבפרחים.
אין עוד מקום בארץ בו ניתן לחוות נוף ייחודי של יער גשם ולצפות באלפי סחלבים משלל זנים הגדלים בסביבת הטבעית.




פארק פרחים אוטופיה מחולק למעשה לשלושה אזורים.
אזור אחד הוא משתלה ענקית בה מוצעים למכירה שלל צמחים וביניהם גם סחלבים. תוכלו לקבל הסבר מפורט על איך ראוי לטפל בסחלבים כך שימשיכו לפרוח פעם אחר פעם. עוד באזור זה שולחנות ארוכים עמוסי פריטי נוי, כלי בית, אביזרי גן ועוד. הכניסה לאזור זה אינה כרוכה בתשלום.

מי שמבקש לבקר בשאר חלקי הפארק נדרש לרכוש כרטיס כניסה שמחירו נע סביב 50 שקלים (ישנם מבצעים, המנחות מיוחדות לגמלאים וכו').

 

 

האזור התחום של פארק פרחים אוטופיה מורכב למעשה משני חלקים. הפארק הסגור, החממה הגדולה בה שוררים תנאי יער הגשם, והפארק הפתוח.
החממה מהווה את ליבו של הפארק, היא מעוצבת באופן מעורר השראה ומטיילים בתוכה בשבילים צרים העולים גם למפלס גבוה ממנו ניתן לצפות על הצמחייה העבותה מגובה צמרות העצים.
בחממה שלל צמחים טרופיים, שכמוהם לא ניתן לראות במחוזותינו באופן טבעי, ובינותם פזורים אלפי סחלבים. הסחלבים הם משלל זנים (כמה מהם נדירים) כך שתמיד ישנם מספיק כאלה הפורחים בעת ביקורכם בפארק.




עוד תפגשו במהלך הטיול בחממת יער הגשם, בריכות ובהן גדים, כלובים גדולים ובהם מיני תוכים (ציפורים אופייניות ליער הגשם) המעניקות למקום גם מקולותיהם המשלימים את האווירה. בכלוב גדול במיוחד בתוכו תוכלו לעבור תוכלו לצפות בעופות שונים, מיני תרנגולות מיוחדות, פסיונים, טווסים ועוד.
מתחת לכלובי התוכים תלויים סחלבי וונדה הניזונים שלשלשת הציפורים, ממש כמו שקורה ביערות גשם של ממש.

באזור הפתוח של פארק פרחים אוטופיה יש אגם גדול אליו מנוקזים מי הגשם מן האזור הסובב את הפארק. מים אלה משמשים להשקיית הפארק כולו. באגם דגים וברווזים. עוד באזור זה מדשאת ענק, שיחים מפוסלים, מבוכי שיחים, שעשועים לילדים, פינת חי, פרפריה (אזור גדול למדי המסוגר כולו ברשת ובתוכו משלימים מיני פרפרים ארץ ישראליים מחזורי חיים שלמים). פארק פרחים אוטופיה גם מציע למבקרים בו פינות ישיבה וכמובן בית קפה נעים.




פארק פרחים אוטופיה ממוקם בקיבוץ בחן והקמתו היא יוזמה פרטית של בני משפחת דניאלי ממושב ניצני עוז הסמוך. מיד עם פתיחתו, בשנת 2009, החל הפארק לצבור פופולאריות רבה בקרב הציבור הישראלי. הפארק מממש את החזון ליצור מקום בילוי בו יוכלו כל בני המשפחה למצוא עניין.

שם הפארק נלקח משמו של הספר המפורסם המתאר עולם בו מתנהל הכול בהרמוניה מושלמת. נראה כי שם זה הולם היטב את המקום.

השוואת מחירי פרחים בכל הארץ!!

 

 



מקור הכתבה: http://www.mivzakon.co.il


דף הבית >> מבזקי דף >> ארץ ישראל >> פארק פרחים אוטופיה