מנתח משותק חזר לעבודה


מנתח משותק חזר לעבודה

ד"ר טד רומל ממיזורי, ארה"ב, משותק מהמותניים ומטה. עם זאת, הנכות לא מנעה ממנו לשוב לעבודה ולטפל בחולים בכיסא הגלגלים שנמצא במצב אנכי.
 

בשנת 2010, מנתח שביצע מעל 1000 ניתוחים מוצלחים בשנה וקיבל כ- 60 חולים ביום, הפך למשותקים ממותניו ומטה כתוצאה מקרע של cavernoma בחוט השדרה


 
"אחת המחשבות הראשונות שעברו בראשי לאחר הניתוח: "זהו, ניפרד לשלום מהחיים הרגילים שלי"." - אומר רומל. עם זאת, הרופא לא ניכנע לרחמים עצמיים והגדיר לעצמו מטרה: לחזור לעבודה פעילה.


 
שנה לאחר מכן, לאחר קורס אינטנסיבי של שיקום, המנתח האורתופדי היה מסוגל לחזור לחדר הניתוח. הרופא מנתח בכיסא גלגלים, שאפשר להעביר למצב אנכי.


 
לדברי רומל, הוא עבר שינויים קיצוניים, לאחר שביקר בתוך "העור" של המטופל.
-  "עכשיו אני מתייחס לחולים באופן שונה לחלוטין", -  אומר רומל. - "אחרי שחווית משהו כזה, אתה מתחיל להקשיב להם ולהראות יותר אמפתיה".


 
כמובן, חלק מהחולים מסתכלים על רופא בכיסא הגלגלים עם ספק. הוא מעריך, שאנשים כאלה מהווים כ -10 אחוזים ממספרם הכולל של החולים. אבל רובם עדיין מבינים שרומל יכול לשמש כדוגמא עבורם.


 
נכון, בהתחלה, רומל נאלץ לנטוש את הניתוחים האהובים עליו - הניתוחים במפרק הכתף – כי המנתח חייב לעמוד בניתוח מסוג זה. אבל עם הזמן, הוא הצליח לפתור את הבעיה הזו - כיסא שתוכנן במיוחד עם תומך לברך מחזיק את גופו של המנתח בתנוחה זקופה.


 
"זה כאילו פקחתי את עיניי ופגשתי את המשפחה שלי מחדש. אני מודה למשפחה ולחברים על התמיכה שקיבלתי. בלעדיהם, אני כנראה לא הייתי מצליח להתמודד עם הבעיות שלי. המשפחה שלי עזרה לי להתחיל הכל מהתחלה"- הוא אומר.


 
לאחר אימונים אינטנסיביים, טד סוף סוף החליט להיכנס לחדר הניתוח בכיסא גלגלים אשר מחזיק את פלג גופו העליון באופן זקוף.


 
עכשיו הוא יכול לבצע כמעט את כל הניתוחים שהוא רגיל לבצע, ואומר שלמרות הנכות הוא מרגיש חופשי באמת.


 
"עד מהרה התברר שכישוריו נשמרו, ולכן טד היה מסוגל לחזור לעבודה. הוא מנתח חולים עם בעיות ברכיים, מרפקים, כף רגל וקרסול"- אמר עמיתו המנתח אן עבאד.


 
רומל מכיר את הסבירות לכך שאולי צפויים לו זמנים קשים, אבל מעדיף להתמקד בשינויים החיוביים.


 
"כשזה קרה, היה לי הכל: חינוך, ניסיון בעבודה, משפחה אוהבת וחברים תומכים. אני יודע שהרבה אנשים נופלים למצב הזה עם כלום ונשארים לבד עם הצרות שלהם. אז אני אחשוב על איך לעזור להם. ויום אחד אני אצליח", - מסכם טד.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מנתח משותק חזר לעבודה