אוכל שעושה אותנו מאושרים



אוכל שעושה אותנו מאושרים

לכל אחד מאיתנו, לפעמים יש מצב רוח גרוע. אבל לא כל אחד יודע, שבין המזונות הרגילים אפשר לפגוש נוגדי דיכאון טבעיים. להלן רשימה של 10 מזונות שישמרו על הבריאות ויעלו את מצב הרוח שלכם:


1. מנגולד.

הצמח הקטן הזה מכיל הרבה מאוד מגנזיום. מגנזיום הוא החומר המזין, שלוקח חלק חשוב בתגובות ביוכימיות בייצור האנרגיה בגוף שלנו. לפי המחקר שנערך בשנת 2009 על ידי מדענים מניו זילנד  ואוסטרליה - רמות נמוכות של מגנזיום קשורות להופעת הדיכאון.


2. תפוח אדמה כחול.

תפוחי אדמה כחולים הם בהחלט לא מוצר רגיל שניתן למצוא בכל מכולת. הוא מכיל נוגדי דיכאון חזקים, הנקראים אנתוציאנינים.


3. מולים.

מולים ידועים בהרכב התזונתי הגבוה שלהם. הם מכילים כמויות גבוהות של ויטמין B12, סלניום, יוד, אבץ וחלבון, ובמקביל דלים מאוד בקלוריות. כל החומרים המזינים האלו מחזקים ומשפרים את פעילות המוח.


4. שוקולד מריר.

שוקולד מריר גם נכנס לרשימה הזו. יש לו יתרונות משלו: הוא משפר את זרימת הדם למוח, מספק עלייה מיידית בריכוז ובמצב הרוח. הוא גם עוזר להרגיש יותר אנרגטיים.


5. יוגורט יווני.

יוגורט יווני עשיר בסידן, והוא בתורו מסייע לפעילות המוח שלנו. כמו כן, הוא מכיל הרבה חלבונים, אשר מקלים על תהליך הירידה במשקל.


6. אספרגוס.

אספרגוס מכיל רמות גבוהות של חומצה פולית וטריפטופן. הרכיבים הללו עוזרים למוח לווסת את ייצור הסרוטונין בכמויות הנכונות, דבר אשר חוסך מאיתנו מצב רוח ירוד.


7. דבש.

דבש מכיל קמפרול  וקוורצטין, אשר מסייעים למנוע דיכאון ושומרים על המוח בריא שנים רבות.


8. עגבניות שרי.


כל העגבניות מכילות חומר הנקרא ליקופן. זה נוגד חמצון המגן על המוח שלנו. לקבלת תוצאות אופטימליות, עדיף לאכול אותן עם שמן זית, המסייע לספיגה של ליקופן.


9. ביצים.

ביצים מכילות כמויות גדולות של אבץ, ויטמין B, יוד, אומגה 3 חומצות שומן וחלבון. בנוסף, הם עוזרים להיפטר ממשקל עודף. מדענים בשנת 2008 קיבלו תוצאות מעניינות בניסויים, אשר גילו שמי שאוכל ביצים לארוחת בוקר, יורד במשקל יותר מאשר אלו שמנסים לאכול רק קרקרים.


10. קוקוס.

למרות שאת הקוקוס אנו פוגשים לרוב בממתקים – הוא באמת מאוד מועיל לגופינו. אגוזי קוקוס מכילים טריגליצרידים - שומנים מיוחדים המשפרים את מצב הרוח ומחזקים את המוח.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> אוכל >> אוכל שעושה אותנו מאושרים