מכונת כביסה

חבילת קלגון עולה בסביבות 25 ש"ח, ויש בה 15 טבליות. האם באמת כדאי להוסיף קלגון לכל כביסה?

בפרסומת של קלגון, מראים לנו מכונה אכולת אבנית, וממליצים לנו (לטובתנו כמובן) להוסיף קלגון לכל כביסה. אז קודם כל, בואו נניח שזה באמת עובד (שזו שאלה בפני עצמה). האם זה כדאי???

האם כדאי להוסיף קלגון לכל כביסה כמאמר הפרסומת? ובכן, אתם הולכים להיות מופתעים! עובדות: מנה אחת של קלגון עולה כ 1.50 ₪ (להפעלה אחת של מכונה). תבדקו בסופר. זה המחיר. במשפחה ממוצעת, מפעילים מכונה בערך 3 פעמים בשבוע, שזה כ- 1,000 פעמים בשנה. מכונת כביסה סטנדרטית (לא זבל), יכולה להחזיק מעמד 10 שנים, גם ללא קלגון. אז נכון שמכונות כביסה מתקלקלות לפעמים. אבל זה לאו דווקא בגלל האבנית. זה יכול להיות בגלל 100 סיבות אחרות (בפעם האחרונה שהתקלקלה לנו המכונה, זה היה דווקא המשאבה). חישובים: ועכשיו, בואו נעשה חישוב קצר: שימוש בקלגון בכל כביסה (כהמלצת הפרסומת) יעלה: 1.5 ₪ 1,500 = 1,000 X ₪ בשנה. שימוש בקלגון בכל כביסה, למשך 10 שנים יעלה... (אתם יושבים???) 1,500 ₪ 10 X שנים = 15,000 ₪!!! מחיר ממוצע של מכונת כביסה מפירמה טובה הוא 3,000 ₪! זאת אומרת, שבכסף שבזבזתם ב- 10 שנים על קלגון יכולתם לקנות: 5 מכונות כביסה חדשות!!!!!

חישובים למתקדמים: בואו נניח שהקלגון מאריך את חיי המכונה שלנו ב 50% (שזאת נראת הנחה די מופרכת, אבל שיהיה בשביל הקטע). זאת אומרת, שבמקום שמכונה תחזיק מעמד 10 שנים, היא תחזיק מעמד 15 שנים. כמה עלו לנו ה- 5 שנים הנוספות הללו ש"הרווחנו"? ובכן, מחיר הקלגון ל- 15 שנים הוא 22,500 ₪ (!!!!!). יוצא שהמחיר לכל שנת הארכה הוא 4,500 ₪ שזה הרבה יותר ממחיר מכונה חדשה! מסקנה: "מכונות כביסה מאריכות חיים עם קלגון" היא טריק צרכני ממדרגה ראשונה!!!! וחבל על הכסף!



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )
- שלח תמונות אלה לחבר -
- לדף הבית של אתר מבזקון/חדשות -
דף הבית >> מבזקי דף >> כלכלה >> מכונת כביסה