תבלין לחג הפסח

לע"נ הקדושים הרב גבריאל נוח ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד

השבוע, כאשר הלכתי לחלק מצות לחלק ממכריי, הזכיר לי אחד מהם את שיחת האימון הראשונה בינינו, בה הוא הביע את חששו מפתיחת עסק עצמאי וניהולו. ב"ה היום הוא מנהל אותו ביד רמה על אף החששות העזים שהיו מנת חלקו לקראת פתיחת העסק.

כמוהו יש עוד רבים. לכל אחד מאיתנו יש חלום כזה או אחר. אבל לא תמיד אנו מממשים אותו. אחד הדברים שעוצרים אותנו (חוץ מהתירוצים שאנו מספרים לעצמנו ולאחרים) הוא הפחד שלנו מכישלון, או במקרים אחרים זה דווקא הפחד מהצלחה.

בחג הפסח אנו חוגגים את יציאת מצרים, אחד הניסים שהקב"ה עשה לעם ישראל הוא קריעת ים סוף, ככתוב: (בשלח י"ד/כ"ב) "ויבואו בני ישראל בתוך הים ביבשה והמים להם חומה מימינם ומשמאלם"

הדבר הראשון והקשה ביותר הוא, לאו דווקא העשייה עצמה, אלא להעז לחשוב על זה שזה אפשרי בכלל ועבורנו בפרט. הקושי הוא להעז לחשוב שאנו יכולים להגיע למקום שאנחנו רוצים להגיע אליו.

כמה דברים אנו יכולים ללמוד מקריעת ים סוף:
א. הנושא של "ויבואו בני ישראל", ולא "ויעברו" לדוגמא. ויבואו, כלומר שבני ישראל באו למקום הטבעי שלהם. אנו צריכים לזכור שההתקדמות שלנו זה מקום שמוכן עבורנו, אנחנו רק צריכים להעז להיכנס 'למים' ולבוא לתוך הים סוף הפרטי בחיינו כדי להגיע למקום טוב יותר. צריך לזכור שהמעבר הזה הוא דבר אפשרי, ובשביל הקב"ה זה דבר של מה בכך והוא רק מחכה לנו שנעז להיכנס.

ב. "בתוך הים ביבשה" זה הרי שני הפכים, מה הכוונה פה?
כאשר אנו עושים את הצעד הראשון, הכל נראה לנו כמו ים, דבר בלתי יציב ומלא דגים טורפים. צריך לזכור שבהינף יד הדבר הזה יכול להיהפך ליבשה, דבר יציב ביותר, ואנו עוד נזכור עד כמה פחדנו לעשות את הצעד הזה 'ולהיכנס למים אלו'.

ג. אחד הדברים הגורמים לנו להגיע למצב של פחד זה ידע מוטעה על האפשרויות שיש לנו וכן מקרים שקרו לנו או לאנשים אחרים. לכן אנו פוחדים אפילו לחלום להגיע לאן שאנו רוצים. "והמים להם חומה מימינם ומשמאלם" המעבר במים, הדבר הזה שעם ישראל כל כך פחד ממנו, הדבר שגרם לחלקם לרצות לחזור למצרים, הדבר שגרם לחלקם להפסיק להאמין בקב"ה ולא לראות שום אופציה אחרת חוץ ממוות ח"ו, עמד להם כחומה והגנה. ולו, רק בזכות זה שהם העיזו להיכנס לים ולעשות את הצעד הראשון שהביא להם את ההצלה.


שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:
1. מהו החלום שלך בחיים?
2. כמה רחוק אתה מסוגל ללכת עם החלום שלך?
3. מה אתה עושה כדי שהוא יתגשם?


אני מאחל לכולנו חג פסח כשר ושמח!!!
שנלמד להעז וללכת קדימה ללא גבול
ושנזכה לצאת מהמצרים הפרטי שלנו
ולממש חלום אחרי חלום.

יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )
- שלח תמונות אלה לחבר -
- לדף הבית של אתר מבזקון/חדשות -
דף הבית >> מבזקי דף >> חגים >> תבלין לחג הפסח