10 האפשרויות הסבירות ביותר של סוף העולם



10 האפשרויות הסבירות ביותר של סוף העולם

רשימה של עשרה סופי עולם הצפויים ביותר


1. מחלות-על.

התפתחות הרפואה והמצאת האנטיביוטיקה הפכו לפריצת דרך מדהימה בתחום הרפואה. אבל כמה שיותר האנשים משתמשים באנטיביוטיקה – כך מתחילה להופיע ההסתגלות לתרופה הזו. על פי התיאוריה של הברירה הטבעית, בעתיד הקרוב יוכלו להתפתח זנים של חיידקים העמידים בפני התרופות המודרניות, והדבר לאט יוביל להכחדה של המין האנושי על פני כדור הארץ.


2. שינוי הקטבים.

כל 10,000 שנים, הקטבים המגנטיים של כדור הארץ מתחלפים במקומם, וייתכן שתהליך זה ילווה בהיחלשות של השדה המגנטי של כוכב הלכת שלנו, וכתוצאה מכך לחשיפתו לקרינה הקוסמית. אולי זו לא תהיה פגיעה ישירה בנו, אבל כולנו יודעים עד כמה קרינה זו מזיקה לאלקטרוניקה. ועבור החברה שלנו, שבנויה על טכנולוגיות חדישות, זה יהיה מקור להרבה בעיות ואסונות.


3. אסון אקולוגי.

למרות העובדה, שבתקופה האחרונה אנחנו נוטים לשכוח מהחשיבות של האקולוגיה של הסביבה - אנחנו נמצאים בסכנה קרבה של זיהום ודלדול של משאבים טבעיים. עם גדילת האוכלוסייה, גדל גם מחסור במזון, והיעלמות פתאומית של זן אחד משרשרת המזון עלולה לגרום לאסון של ממש.


4. Hypercane.

Hypercane – זהו שמו של ציקלון טרופי ענק, אשר יכול להיווצר כתוצאה מעליית הטמפרטורה של האוקיינוס בשל התפרצויות געשיות, נפילות אסטרואידים והתחממות כדור הארץ. מודלים ממוחשבים הראו, שאם האוקיינוסים יתחממו עד 45-50 מעלות, מהירות הרוח הממוצעת בעולם תגדל ל- 600 קמ"ש.  גודל הציקלון הזה יהיה כגודלו של צפון אמריקה.


5. פליטת מסת עטרת השמש.

זהו שחרור של חומרים מן עטרת השמש, והשחרור הזה הרבה יותר חזק מהתלקחות סולרית רגילה. עבור אדם זה לא יזיק, אך זה עלול לגרום לנזק רב למערכת החשמל וכל דבר שנבנה על בסיס צורן (החל מן אביזרי מחשב ועד לרכיבים של המכונית).


6. מגה-צונאמי או התפרצות-על.

אחד מהפרובוקטורים האפשריים של סוף העולם עלול להיות "צונאמי ענק", שגדול מספיק כדי להרוס, למשל, את כל החוף המזרחי של ארצות הברית, צונאמי כזה יכול להופיע בעקבות התנגשויות קוסמיות, רעידות אדמה מסיביות ומפולות גדולות. ההשפעות ההרסניות של הצונאמי די ברורות.
כמו כן, קיימת תאוריה אחרת, שלפיה שהתפרצות הר געש ענקית (supervolcano) גם יכולה להיות הגורם לסוף העולם. ההתפרצות שלו תהיה כל כך חזקה, שהיא תהיה שווה להתפרצות של 1000 הרי געש רגילים. בעולם מודעים לנוכחות של שבעה supervolcanoes, אשר יכולים להתעורר בכל רגע.


7. אסון ביוטכנולוגי.

ישנה אפשרות, שבעקבות הכלאה של צמחים מהונדסים גנטית עם עשבים – יופיעו זנים של עשבים הגדלים במהירות על. וזה עלול להוביל לאסון חקלאי.


8. עצירת זרם הגולף.

זרם הגולף – הוא זרם אוקיינוס ענקי, הנושא מים חמים צפונית מערבית על פני האוקיינוס האטלנטי, ומחמם את המערב וצפון אירופה. התחממות כדור הארץ – זו אחת הסיבות להאטת זרם הגולף. המסת הקרחונים בסופו של דבר תוביל לעצירה מוחלטת של זרימת הגולף, וזה יגרום לקיפאון מוחלט של האירופה.


9. התפרצויות של מתאן

תופעה זו תתרחש באופן הבא: כמות עצומה של מתאן, שנמצאת במשקעים על קרקעית האוקיינוס, או בשכבה של Permafrost, תשתחרר לפתע לאטמוספירה. מתאן יאיץ את קצב התחממות כדור הארץ. יתר על כן, עם התחממות הטמפרטורה יתחיל אפקט הדומינו – כמה שהטמפרטורה גבוהה יותר, כך התפרצויות מתאן רבות יותר.


10. המשבר של ננוטכנולוגיה.

העיקרון המרכזי של ננוטכנולוגיה - "פחות זה יותר", ומשתמשים בעקרון זה ברובוטים, אשר באופן אידיאלי צריכים לבצע את כל המשימות עבור האדם, כולל תיקון עצמי וייצור עצמי. בתחום זה של המדע, חוץ מהצד החיובי ישנו גם צד שלילי, הקשור לעובדה שרובוטים יכולים לצאת מכלל שליטה לבזבז את כל המשאבים של כדור הארץ.
אריק דרקסלר מסביר את התרחיש הזה כך: "תארו לעצמכם "משכפל" שצף בקבוק של כימיקלים, ויוצר  עותקים של עצמו ..."משכפל" אחד מרכיב את ה-"עותק" שלו תוך 1000 שניות, ושני משכפלים עושים כבר שני עותקים ב- 1000 השניות הבאות, 4 – משכפלים 4 וכך הלאה. אחרי 10 שעות יהיה לנו יותר מ- 68 מיליון "משכפלים", ותוך פחות מיממה הם ישקלו טון. לאחר יומיים, משקלם יעלה על משקל של כדור הארץ...".

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> סוף העולם 2012 >> 10 האפשרויות הסבירות ביותר של סוף העולם